Udviklingsmuligheder

Feedback og handleplan

Statusrapporten

Formålet med statusrapporten er at give myndighed et kort, klart og retvisende feedback på status;
​det vil sige de vigtigste ændringer siden forrige status, feedback på arbejdet med handleplansmål
​og hvad man som fagpersoner, der kender borgeren, anbefaler fremadrettet.

I praksis vil det primært sige hvad der vigtigt, nødvendigt og tilstrækkeligt for at myndighed kan træffe så kvalificerede afgørelser som muligt. For så vidt angår handleplansmålene, det vil jo sige de indsatsmål man som tilbud er bestilt til og betalt for at arbejde med, så har myndighed jo en berettiget forventning om et feedback på, hvorledes målene er blevet konkretiseret og omsat til praktisk pædagogisk arbejde; hvilke udfordringer har der været undervejs, hvor langt man er kommet og hvad man anbefaler fremadrettet.

Jo klare ens feedback er, desto større er muligheden også for, at man selv kan være med til at definere næste års handleplan, så den bedst muligt matcher borgerens nærmeste udviklingszone. Derfor: skriv kort, struktureret og præcist. Undgå upræcise formuleringer, for mange ”sansninger”, følelser, personlige anskuelser etc. 

Det mudrer bare billedet. Billedlig talt: Hvis ikke borgerens ferie har haft vigtig betydning for hans udvikling eller tilstand i øvrigt, så lad være med at bruge din tid og anslag på at skrive det og dermed myndigheds tid på at skulle læse det.​

 Hvis borgeren er blevet bedre til noget, så beskriv det, så man forstår hvad det betyder i praksis. Ordet ”bedre” uden at det er sat ind i en konkret sammenhæng er bare elastik i metermål, ingen ved reelt hvad det betyder.

Og husk – at sandsynligheden for at statusrapporten bliver læst til ende er omvendt proportional med længden af rapporten. Jo bedre planlagt og forberedt den, desto (betydelig meget) nemmere er det også at skrive en statusrapport, der ikke er baseret på enkelte medarbejderes hukommelse eller fortolkning.

Og et lille aber dabei mere – kvaliteten af statusrapporten, tid der indgår i at skrive den – og læse den – er direkte afhængig af kvaliteten af den løbende dokumentation. Den faglige kvalitet af rapporten er essentiel for anbringelsesstedets arbejdsbetingelser og dermed også for brugerens tarv og udviklingsmuligheder.​

Book et møde - lad os hjælpe dig

Hos HumanDocs ønsker vi at hjælpe dig med at optimere din dokumentation, derfor har vi nogle forskellige ydelser vi tilbyder.

​Det er ikke altid at ét tilbud løser jeres problem, derfor har vi forskellige måder at tilgå opgaven.

​Her kan du udfylde vores kontaktformular med dit navn, nummer og mailadresse. Vi besvarer henvendelser hurtigst muligt, og ser frem til at høre fra dig.

Udfyld formularen for at booke et møde med os

Vi besvarer henvendelser hurtigst muligt.
​Felter markeret med * skal udfyldes.

Nogle felter er ikke udfyldt korrekt

Humandocs

William Flügge

Krashavevej 30, 3760 Gudhjem​

Klik her for rutevejlending

Telefon: 21 45 30 10

E-mail: kontakt@humandocs.dk

CVR​: 38994069

Kontakt

Åbningstider:
Mandag – fredag: 08.00 – 16.00

Der​ tages forbehold for eventuelle ændringer.

Telefontider​:

Mandag – fredag: 08.30 – 15.30

Henvendelser uden for åbningstider bedes sendes til kontakt@humandocs.dk

Nyhedsbrev